Wednesday 29 March 2017

Rawat Masalah Jerawat Batu dan Jeragat Dengan Cepat

Jerawat dan jeragat memang musuh utama kita terutama kaum wanita. Kalau muncul sebiji pun rasa haru biru apatah lagi kalau muncul jerawat berbatu-batu dan jeragat berpeta-peta kat wajah kan.. mau tak keluar rumah (tapi kena jugak keluar).

Rawat masalah jerawat

Kak Sue dulu memang kulit alhamdulillah jenis susah jerawat nak lekat. Tapi sejak dah masuk 3 siri ni kan, pantang la nak dekat, semasa dan selepas datang bulan, jerawat berlambak-lambak. Paling tension muncul kat tempat-tempat yang sensitif pulak tu macam kat hidung dan kening. Sakitnya ya Allah hai.. Nak picit pun susah.

Untuk mereka yang tak suka jerawat dan jeragat sama macam Kak Sue, jom kita sama-sama berjemaah rawat dan atasi masalah jerawat dan jeragat ini dari dalaman. Sebabnya jerawat dan jeragat sangat berkait rapat dengan pemakanan dan juga pendedahan kulit kepada bahan pencemar dan bahan kimia merbahaya di udara dan kosmetik yang dipakai. Oleh itu, untuk kulit yang mumpunyai masalah jerawat dan jeragat yang serius, rawatan dari dalaman sangat-sangat penting. Penting untuk merawat dan memperbaiki sel-sel kulit yang telah rosak dan sekaligus memberi perlindungan kepada kulit daripada dirosakkan lagi oleh bahan pencemar dan kimia merbahaya.

Macam mana nak rawat kulit dari dalaman? 

Sebenarnya, tubuh kita Allah dah cipta sempurna dengan mekanisme baikpulih sendiri. Tapi ada masanya sistem badan kita gagal menjalankan fungsi baikpulihnya dek kerana sistem itu sendiri sudah rosak atau malfunction.
Faktor-faktor yang beleh merosakkan sell
So untuk kembalikan fungsi normal sistem baikpulih badan kita, kita kena supply nutrisi, vitamin, mineral dan juga protein yang diperlukan. Contoh kalau nak baiki tembok rumah yang dah roboh, selain kena ada tukang baiki, kena ada bahan-bahannya macam batu-bata dan simen.

Vitamin Yang Wajib Diambil Kalau Nak Bebas Jerawat Dan Jeragat

1) Vivix

Vivix mengandungi anti oksidan yang super. Bagaimana Vivix bantu merawat masalah jerawat batu dan jeragat? Sebenarnya bahan aktif dalam Vivix dapat membantu proses memperbaiki sel di peringkat DNA lagi. Oleh itu, sel-sel kulit yang rosak dapat diperbaiki dengan segera. Selain itu, bahan aktif dalam Vivix juga dapat bantu meningkatkan penghasilan sel-sel baru yang lebih muda dan sihat. Dengan sifat super anti oksida nya, Vivix dapat melindungi sel-sel kulit tadi daripada dirosakkan oleh radikal bebas dan juga bahan pencemar yang terdapat di udara dan kosmetik kita.

2) Vitamin C

Selain sifat anti oksida nya yang dapat melindungi kulit dari kerosakan, Vitamin C penting dalam proses penghasilan kolagen dalam badan. Kolagen menjadikan kulit lebih tegang, anjal dan cantik. Jika kekurangan Vitamin C, kolagen tidak dapat dihasilkan. Sebab itu kulit jadi berkedut walau usia masih muda. Mahukah anda tua sebelum usia???

3) Vitamin E

Vitamin E membantu seimbangkan hormon dan kawal kadar minyak dalam liang kulit.
Selenium yang terdapat dalam Vitamin E Shaklee berfungsi untuk membantu meningkatkan kadar penyerapan Vitamin E dalam badan. Jadi, kalau nak cepat atasi masalah jerawat, makan Vitamin E Shaklee.

4) GLA

GLA merawat dan mengatasi masalah jerawat dengan mengawal paras hormon prostaglandin. Hormon ini berkait rapat dengan keradangan. Jerawat juga salah satu jenis keradangan kulit. Bila paras GLA dalam badan kurang, paras prostaglandin juga akan berkurang. So, nak tingkatkan paras prostaglandin, kita kenalah tingkatkan paras GLA dalam badan. GLA tidak boleh dihasilkan oleh badan. Maka kita kena ambil diet atau supplement yang mengandungi GLA ini. Hebatnya GLA Shaklee ini, kandungan Gamma Linolenic Acid (GLA la tu) lebih tinggi berbanding produk lain, plus ada Vitamin E lagi. So kesannya dalam merawat kulit bermasalah lebih cepat dan pantas.

5) ESP

Protein yang terkandung dalam ESP dapat menbantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati), termasuk jeragat. Protein juga penting untuk penghasilan sel-sel baru. Dengan konsisten minum ESP insyaAllab kulit akan jadi lebih putih berseri, halus dan licin.

Kalau anda mahu bebas dari jerawat batu dan jeragat dengan segera, pastikan anda rawat kulit wajah dari dalaman. Jika anda tak mahu wajah anda yang rosak itu jadi penghalang untuk anda bebas bersosial, anda perlu segerakan proses pemulihan kulit anda dari dalaman.

Kepada bakal pengantin, jangan sampai mak andam terpaksa tepek bedak tebal macam wayang cina pulak nanti untuk cover parut dan jerawat di wajah anda.

Anda pilih, nak make up natural macam gambar pertama ke atau anda nak mak andam anda terpaksa makeup kan ada macam gambar kedua?

So apa tunggu lagi? Nak rawat masalah jerawat batu dan jeragat dengan cepat?

Hubungi saya kak Suhailah untuk dapatkan set rawatan dalaman Shaklee 
(ID 930065)
Whatsapp / Telegram : 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com
COD : 
1) Melaka - MITC, Tesco Cheng, Ayer Keroh Height, Batu Berendam
2) Pasir Gudang - Tmn Scientex, Tmn Mawar, Tmn Cendana, Tmn Kota Masai, Tmn Pasir Putih
Pos : Seluruh Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...