Thursday 2 July 2015

Tips Kekal Cergas Di Bulan Puasa Yang Perlu Ibu Hamil Bekerja Ketahui Supaya Bos Tak Marah

Assalamualaikum.. hopefully belum terlambat untuk saya share kan tips untuk ibu hamil kekal cergas di bulan puasa ini.. Hehe.. ibu-ibu semua macam mana setelah 2 minggu berpuasa? Rasa letih? Asyik nak tidur sahaja? Haaa.. bahaya tu.. takut nanti kang bos nampak asik tak bermaya, asik mengantuk je, tak pasal2 kena tegur. Memang saya tak nafikan, fasa hamil ni memang memenatkan. Tapi kita tak boleh biarkan dan melayan sahaja rasa penat tu. Kena atasi segera lebih2 lagi ibu yang bekerja. Takut nanti dicop tak perform. Sayangkan..


tip ibu hamil cergas di bulan puasa

Saya sendiri mempunyai pengalaman berpuasa ketika hamil tahun lepas. Masa tu saya tengah hamil lebih kurang 4 ke 5 bulan. Saya bekerja dan kerja saya juga ada memerlukan saya untuk bergerak banyak. Letih jugak rasa walaupun perut belum besar sangat. Tapi sebab saya mempunyai masalah rahim rendah, so agak sesak juga la kt bawah pinggang tu.. huhu..
Tapi alhamdulillah saya berjaya atasi masalah keletihan dan dapat puasa penuh.
Nak tahu bagaimana saya atasi masalah keletihan ini?

Apa yang saya amalkan untuk elakkan keletihan ini, waktu sahur saya akan makan nasi dan kurma. Selepas sahur, saya akan minum 3 benda ini iaitu set 3 Gem yang terdiri daripada ESP, Mealshakes dan Performance Drink dari Shaklee. 

Selain set ini, saya juga amalkan set Hamil Shaklee. Alhamdulillah, dari pagi sampai ke petang nak berbuka saya tidak berasa terlalu letih. Malah masih mampu berperang didapur setiap hari menyiapkan juadah berbuka dan bersahur. Menu berbuka dan bersahur family saya tak sama.. so setiap hari memang 2 kali masak.. hebat tak mak buyong ni.. hehe..
anda juga mampu inshaAllah..

Jom tengok apa rahsia kakak ni kekal cergas ketika hamil di usia 34 tahun!
Hebat kan akak ni.. anda pun boleh juga ;)

Tips sahur yang sihat ini juga boleh bantu ibu-ibu hamil dan ayah juga untuk kekal cergas sepanjang hari.


Set 3 Gem



Untuk sebarang pertanyaan,
Hubungi saya :

(ID 930065)
Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...