Wednesday 26 August 2015

Perlu Ke Pakai Krim Muka Sebelum Tidur? Jawapannya...

Assalamualaikum..

Pakai krim muka sebelum tidur? Perlu ke? Bukan ke patutnya bila nak tidur muka kena bersih tanpa sebarang krim atau make up? Haa.. ada tak yang masih berfikiran seperti itu?


Saya pun dulu fikir macam tu jugak. Wajah patut bebas dari bahan make up (termasuk krim muka) supaya kulit wajah bebas bernafas. Tapi sebenarnya pemikiran ini adalah silap. Waktu tidur adalah waktu yang baik untuk pakai krim muka tetapi mesti lah krim muka yang sesuai.
Kenapa saya katakan waktu tidur adalah wakti yang baik untuk pakai krim kerana pada waktu malam, kulit wajah berada dalam keadaan rileks dan dapat menyerap nutrient dan vitamin yang ada dalam krim secara optimum. Tapi macam saya tulis di atas, krim muka mestilah krim yang sesuai.
Apa krim yang sesuai? Krim muka yang sesuai dipakai pada waktu tidur tentulah krim malam. Tapi nak pakai krim malam pakai lah yang sesuai supaya tidak mendatangkan masalah kulit. Takut nanti dari nak sihat dan cantik, jadi bermasalah pulak. So macam mana nak pastikan krim malam itu sesuai? Teruskan membaca.

Antara kelebihan yang akan anda perolehi jika memakai krim malam :
1) memberi kesan melembapkan kulit terutama untuk mereka yang mempunyai masalah kulit kering. Bila kulit lembap, kesan make up pada siang hari akan jadi lebih cantik. 
2) melembutkan kulit.
3) Krim malam boleh memberi kesan tekstur kulit yang lebih halus.
4) Dapat membantu meningkatkan penghasilan kolagen, kulit pun jadi lebih anjal.
5) Kurangkan garisan kedut dan garis2 halus pada wajah. Bila tekstur kulit jafi lebih halus & kulit pun lebih anjal, pastinya kesan kedut2 ini hilang dan anda kekal awet muda. ;)
6) Krim malam juga sangat membantu dalam peredaran darah lebih baik sekitar muka. Sebab tu nampak segar muka orang yang pakai krim malam ni.
7) Satu peranan penting krim malam adalah ia mengelakkan kulit dari menggeleber.
8) Kulit jadi lebih lembut dan gebu. Semua perempuan memang suka kulit gebu kan.
9) Krim malam membantu dalam pembaharuan sel dan menyuburkan kulit.



Kriteria Krim Malam Yang Terbaik
Kriteria yang paling penting untuk memilih krim malam adalah pilih krim yang mempunyai tekstur yang nipis dan tidak padat. Acaner tu? Hehe..
Maksudnya, krim tu hanya light atau rasa nipis je bila sapu kat muka. Tak de rasa macam pakai make up tebal. Sebabnya kalau krim padat akan menyumbat pori-pori di wajah. Bila pori-pori tersumbat, kulit pun susah nak bernafas, maka timbul la nanti masalah lain seperti jerawat.
Selain itu, pastikan ia bebas fragrance dan hypoallergenic.

Perkenalkan!
Overnight Renewal Whitening Cream

  • Bertindak sepanjang malam untuk memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit
  • Linden membekalkan khasiat dan melembapkan lapisan kulit paling dalam
  • Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
  • Vitamin C aktif mengurangkan jeragat dan cela serta mengembalikan kecantikan kulit
  • Kulit terasa lebih halus, lebih lembut dan tampak lebih berseri apabila anda bangun daripada tidur pada keesokan harinya
Set Lengkap Penjagaan Wajah
Nutriwhite

Apa kata mereka yang telah menggunakan produk Nutriwhite ini :

"Saya pengguna setia krim malam ni. Teskturnya sangat light seumpama kita pakai masker telur. Bangun pagi memang rasa lembut sangat di kulit. Saya dapat kelebihan ke 12 bila pakai krim malam ni iaitu kulit lebih cerah sebab renewal night cream ni ada kandungan vitamin c aktif yang mencerahkan kulit. Sangat recommended untuk mereka yang masih tercari-cari krim malam yang terbaik." - Nurul Aziyana





Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian
Hubungi saya :

(ID 930065)
Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...