Wednesday 15 July 2015

Tips Elak Sakit Sendi Berterusan Supaya Anda Boleh Jalan Beraya

Assalamualaikum.. apa khabar? Apa, khabar kurang sihat? Kenapa? Sakit sendi? Adui.. dengar je pon dah rasa nyeri.. apatah lagi yang merasainya.. memang sakit kan.. Saya faham perasaan anda. Sebab saya sendiri pun pernah sakit sendi. Mak saya pun sakit sendi. Paling menyeksakan bagi orang yang sakit sendi ni bila kena naik tangga.. aduiyai.. rasa macam nak tercabut kaki kan.. Bila dah sakit tu, mula la takde mood dan kudrat nak buat keje rumah.. nak masak.. nak kemas rumah.. nak layan anak2.. nak layan suami.. apatah lagi nak pergi berjalan-jalan raya.. jalan raya ketika kaki sakit memang la spoil kan mood. Keseronokan berhari raya akan hilang. Nanti kaum keluarga sibuk bergembira dan bergambar, kita pula duduk disudut menahan sakit. Selain itu, sakit sendi ni kalau tidak dirawat atau dikawal, lama2 akan menjejaskan kehidupan harian.. lama2 anak2 dan suami pun boleh terabai.. Sebelum terlambat, sebelum suami dan anak2 merasa terabai.. jom atasi masalah sakit sendi itu.. sebelum ia menjadi lebih melarat..



Tips Elak Sakit Sendi Berterusan
1) Kurangkan berat badan
Orang yang berbadan besar sering mudah diserang sakit sendi terutama di bahagian kaki. Ini adalah kerana berat badan yang berlebihan memberikan tekanan yang tinggi ke atas sendi. Lama-lama sendi tidak mampu untuk menahan beban berat badan tuannya.

Jom ketahui rahsia wanita ini berjaya turunkan berat badan sebanyak 20KG!

2) Kurangkan Senaman Yang Ekstrem
Kurangkan melakukan senaman atau sukan yang ekstrem. Amalkan langkah-langkah keselamatan bila ingin bersenam atau bersukan. Sekiranya anda telah mengalami sakit sendi, seeloknya dapatkan nasihat doktor sama ada anda masih boleh melakukan senaman atau sukan ekstrem seperti biasa.

3) Pakai Joint Support Bandages
Memakai Joint Support bandages boleh mengurang sedikit sakit sendi dan mengelak dari cedera lebih teruk. Joint support bandages boleh dibeli di farmasi.
contoh Joint Support Bandages
4) Amalkan makanan/minuman dan supplement
Antara makanan dan minumam yang baik untuk sendi adalah madu, soya, susu dan ikan.
Shaklee juga mempunyai supplement Set Sendi yang bagus untuk mereka yang mempunyai masalah sendi. Berdasarkan pengalaman saya dan mak, alhamdulillah supplement ini dapat membantu mengurangkan sakit sendi kami.



Wanita ini telah BERJAYA mengatasi masalah sakit sendi setelah berbulan-bulan menderita. Yang paling best, beliau bukan sahaja tidak mengabaikan suami dan anak-anak malah berjaya membuat SUAMI beliau BERTAMBAH SAYANG. Jom korek rahsia beliau!

Testimoni mereka yang gembira dengan Set Sendi Shaklee





Untuk mendapatkan Set Sendi ini,
anda boleh hubungi saya Ela di
whatsapp 0192882244
email : n_su2008@ymail.com
FB : Aliyya Soffiya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...