Wednesday 25 June 2014

Bacaan Hemoglobin Naik Selepas Amalkan Vitalea Shaklee

Assalamualaikum,
hari ini saya nak share testimoni saya sendiri untuk penggunaan Multivitamin tertua di dunia iaitu Vita-Lea Shaklee.

Saya memang dari dulu mempunyai bacaan Hb atau hemoglobin rendah sedikit. Tapi ye la, disebabkan pregnant, maka kena la pantau selalu.. huhuhu..
Masa pregnant kedua ni baru saya tahu rupa-rupanya saya ni ada gen HbE trait. Menurut kata Doktor, perkara ni normal di kalangan rakyat Malaysia dan tak serius. Mereka yang ada HbE trait ni, sel darah merah saiz die kecik sikit.
So macam biasa la kan, kena la telan pil iron tu 2 biji setiap hari. Nak naikkan Hb la kononnya.
Saya pun dengan penuh disiplinya makan la setiap hari.
Sampai tarikh appointment, berkobar-kobar la nak tahu result.
Sekali cek, hmmm.. tak berubah :(

So saya nekad telan Vita-Lea sahaja sebab before ni makan Hb ok. Tapi sebab pemalas makan supplement kan.. haa.. terima la nasibnya..
Alhamdulillah, seteleh konsisten makan sebiji sehari, result Hb naik masuk dalam zon selamat.
Yea.. 
Xpayah jumpe nurse selalu lagi..

Untuk sebarang pertanyaan,
Hubungi saya :

(ID 930065)
Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com

kalau anda nak beli produk Shaklee terus dari Shaklee, boleh melalui applikasi eSell dari Shaklee.
Untuk order, sila klik ikon di bawah

Untuk tutorial bagaimana nak gunakan eSell, sila klik ikon di bawah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...