Monday 16 December 2013

Berpantang : Jamu atau Supplement?

Penjagaan diri selepas bersalin amat la dititikberatkan.. Kalau dulu bermacam2 jamu yang perlu ditelan. Baunya masyaAllah.. huhuhu.. Tapi sekarang dah ada set penjagaan diri yang moden, dalam bentuk pil yang kurang/tidak berbau.. Senang nak telan.. Saya lambat mengenali Shaklee, almaklum memang jenis x gheti jaga kesihatan (huhu).. maka terpaksa la telan jamu2 traditional (x abis makan pon, xtahan bau die)..

Saya pasti sudah ramai yang telah mengamalkan supplement moden ketika berpantang. Namun, masih ada yang ragu2 tentang jamu moden ni a.k.a. supplement. Untuk membuang rasa ragu2 tu, kita kena kenal pasti sebab kenapa kita makan jamu, apa yang kita nak dari jamu tu.. AND adakah supplement2 ini boleh beri apa jamu2 yang mak & nenek kita guna selama ni?

Tujuan utama mak & nenek2 kita suruh makan jamu, pastinya untuk mengembalikan kesihatan & tenaga yang telah banyak dihabiskan semasa mengandung & bersalin.. Sesungguhnya memang banyak tenaga digunakan untuk mengeluarkan si comel tu kan.. saya dulu lepas bersalin, (lepas tgk baby) terus tertido kat dalam labour room. hehe.. Masa tu bersalin pukul 5 pagi, & wad pulak penuh, so hospital biarkan saya berehat dulu dalam labour room yang sejuk itu.. apa lagi, tido la.. hehehe.. ops, melalut pulak..
ok sambung balik, selain itu, kita juga digalakkan untuk makan ikan haruan la, makan sayur2, ikan bilis la etc.. semua itu adalah supaya luka cepat sembuh & banyakan susu badan..
Tapi, untuk dapatkan kesemua zat & vitamin yang cukup, banyak yang kita perlu makan. kadang2 xlalu @ tak sempat nak makan kan.. ye la dengan baby baru lahir, anak2 yang lain (kalau ada), plus badan pun x larat..
Nah, di sini la kelebihan jamu moden @ supplement ni.. mudah diambil/makan.. yang paling penting, supplement2 ini mengandungi hampir semua zat, vitamin & mineral yang kita perlukan. Supplement2 ini diperbuat mengikut gred pharmaceutical, dengan kata lain, supplement ini selamat, tulen dan efektif (inshaAllah).

So, adakah anda masih ragu2? Dont be, nanti anda yang rugi ;)

Untuk makluman, Shaklee mempunyai supplement lengkap untuk ibu hamil, bersalin & menyusukan.


Hubungi saya Suhailah 0192882244 atau email n_su2008@ymail.com untuk maklumat lanjut supplement Shaklee..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...