Saturday 1 November 2014

Set Menyusu / Milkbooster Yang Pasti Dapat Bantu Anda Menyusukan Si Comel Sehingga 2 Tahun

Pasti ramai ibu-ibu yang telah dengar produk Shaklee dapat bantu tingkatkan penghasilan susu ibu. Memang benar set penyusuan Shaklee seperti set 3M sangat terkenal sebagai Milkbooster dikalangan ibu-ibu menyusu di Malaysia. Berdasarkan pengalaman ramai, susu menjadi lebih pekat dan melimpah-limpah setelah mengamalkan set ibu menyusu ini. Keluarga saya sendiri ramai yang amalkan set ibu menyusu Shaklee dan berpuas hati dengan hasilnya. Mereka kata anak lebih suka sebab susu lebih pekat dan sedap. Hehehe..
Namun harus diingat, produk Shaklee ni bukan la produk magic. Di mana lepas ambil / consume, susu terus banyak, terus melimpah-limpah. Konsep demand and supply tetap terpakai dalam soal penyusuan. Kalau ambil full set penyusuan Shaklee atau set 3M sekalipun tetapi tiada konsep demand and supply, tetap tidak menjadi.

Set penyusuan Shaklee
Untuk pengetahuan ibu-ibu yang baru nak berkenalan dengan set ibu menyusu atau set penyusuan Shaklee ini, terdapat beberapa set atau pakej bergantung kepada bajet anda.

1) Set 3M (full set)

Set 3M ini adalah set lengkap untuk ibu menyusu di mana ia terdiri daripada :

#1 : ESP
 ESP dapat membantu meningkatkan kandungan protein dalam susu menjadikan susu lebih pekat dan anak lebih kenyang dan puas. Selain itu, ia juga bertindak sebagai makanan tambahan buat ibu supaya ibu lebih kenyang dan tidak mudah letih.
ESP Shaklee memang special kerana ia diperbuat daripada non-GMO soya dan mengandungi 14g protein dalam setiap hidangannya. Seperti yang anda sedia maklum, kebanyakan produk soya dipasaran sekarang diperbuat daripada soya GMO di mana soya jenis ini member kesan sampingan seperti kulit menjadi lebih sensitif dan kurang berkhasiat.
ESP juga ada kesan sampingan, tetapi kesan ini sangat disukai oleh kesemua pengguna ESP iaitu kulit ibu dan bayi menjadi lebih halus dan licin. Best kan?

#2 : Alfalfa
 Juga dikenali sebagai Raja Tumbuhan. Kenapa? Kerana is mempunyai pelbagai khasiat kesihatan. Selain berfungsi seperti Milkbooster, Alfalfa juga bertindak seperti Kacip Fatimah iaitu dapat membantu mengecutkan dan mengetatkan otot rahim & miss V (suami anda mesti suka ni). Ia juga dapat membantu menyegarkan dan menyihatkan badan. Alfalfa mempunyai fungsi detoksifikasi. Ia dapat membantu ibu-ibu mendapatkan kembali badan yang langsing. Yang bestnya lelaki pun boleh makan Alfalfa ni tau. Bapak mertua saya memang amalkan Alfalfa, Alhamdulillah sakit pinggangnya berkurang dan boleh menjalankan aktiviti seperti biasa.

#3 : Vitalea
Merupakan multivitamin dan multimineral yang lengkap. Hanya makan 1 biji sehari, kesannya badan lebih bertenaga. Menyusukan anak memang meletihkan. Lagi satu, dapat juga bekalkan nutrisi yang cukup untuk susu anak.

#4 : B Complex
Mengandungi kesemua vitamin b yang diperlukan tubuh. Bantu menjana tenaga supaya tidak mudah letih. Yang paling best b complex ni anti stress. So dapat bantu ibu menjadi lebih tenang terutama ibu-ibu yang sudah ada anak-anak lain.
Stress ni tak baik untuk penyusuan sebab boleh merencatkan penghasilan susu. Bila minda tenang, susu pun akan keluar dengan lancar

#5 : OsteMatrix
Bekalkan kalsium harian. Hanya 4 biji sehari dapat memenuhi keperluan kalsium seharian ibu-ibu. Kalau anda jenis yang suka minum susu, boleh ambil 2 biji sehari.
Bestnya ostematrix ni sebab dia bukan sekadar kalsium, tetapi turut mengandungi magnesium yang dapat melancarkan sistem pembuangan dan vitamin D untuk bantu penyerapan kalsium. Jadi tak la sia-sia anda telan sampai 4 biji.
Seperti yang anda tahu kalsium penting untuk tulang. Ibu yang sedang menyusukan, kalsium mereka diambil oleh anak melalui susu. Jika tidak diganti lama-lama tulang ibu akan mereput akibat kekurangan kalsium.
Nanti belum lagi umur 60 tahun, jalan dah tak kuat. Terpaksa pulak pakai tongkat.
Gigi plak baru anak 2 @ 3 orang tapi banyak dah rongak.. huhu..

#6 : Vitamin C
Vitamin C ni sangat penting bukan sahaja tuk ibu menyusu sebab ia boleh bantu tingkatkan imnunit tubuh dan menghindarkan demam dan selsema.
Ibu perlu sentiasa jaga kesihatan supaya penghasilan susu tidak terganggu.
Selain itu, vitamin c ni jugak akan dapat kepada anak melalui susu ibu. Secara tidak langsung sistem imun anak pun turut meningkat. Anak jadi kurang mudah diserang demam mahupun selsema.

#7 : OmegaGuard
OmegaGuard ni sangat baik untuk anak kerana mengandungi DHA dan EPA yang tinggi yang sangat-sangat diperlukan oleh anak-anak yang sedang membesar. Sebab tu kalau anda tengok iklan-iklan susu formula, kandungan DHA dan EPA sangat ditekankan.
Anak-anak yang mendapat bekalan DHA dan EPA yang cukup terbukti lebih bijak dan cergas.
Selain itu, OmegaGuard diperbuat daripada minyak ikan yang berkualiti.


2) Set Bajet Milkbooster

Set ibu menyusu bajet ni terdiri daripada ESP dan Alfalfa sahaja.
Bagi anda yang nak cuba dulu set penyusuan Shaklee boleh cuba yang ini dulu.
Tapi untuk dapatkan kesan yang optimum adalah lebih baik anda mengambil set lengkap 3M.
Tapi bergantung pada bajet anda. Tiada paksaan.
Seperti yang saya beritahu di atas, set ibu menyusu Shaklee ni bukan magic Milkbooster. Anda perlu faham konsep supply & demand.

Kepada anda yang baru nak berusaha menyusukan anak sepenuhnya, saya doakan semoga dipermudahkan.
Kepada yang telah berjaya, tahniah saya ucapkan.


Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian,
boleh hubungi saya :

(ID 930065)
Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com

kalau anda nak beli produk Shaklee terus dari Shaklee, boleh melalui applikasi eSell dari Shaklee.
Untuk order, sila klik ikon di bawah

Untuk tutorial bagaimana nak gunakan eSell, sila klik ikon di bawah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...