Monday 29 June 2015

Tip Bersenam Yang Betul : Jangan Abaikan Tip Ini Jika Anda Ingin Kekal Sihat Dan Sado

Assalamualaikum.. 
Saya yakin ramai abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik yang rajin bersenam atau workout untuk kesihatan dan kecantikan. Tapi pasti tak abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik cara anda bersenam adalah betul? Penting untuk tahu cara bersenam yang betul. Taku nanti baik-baik nak sihat, nak cantik, sakit pulak yang datang. Hari ni saya nak share sedikit info mengenai salah satu cara atau tip bersenam yang betul iaitu mengambil vitamin e dalam diet harian.
Apa kaitan vitamin e dan cara bersenam yang betul? 

Teruskan membaca, jika tidak anda akan rugi ilmu.


Vitamin e bukan untuk akak-akak yang nak cantik ke? Abang sado pon nak kena cantik ke? Eh eh eh.. jangan ingat vitamin e untuk cantik je.. walaupun memang terbukti sape yang amalkan memakan vitamin wajahnya cantik berseri.. jangan tak tau, vitamin e ni banyak fungsinya.. selain untuk menjadikan kulit wajah cantik dan juga untuk kesuburan cik abang (sado jugak ni), ia juga membantu abang sado untuk bersenam dengan cara yang betul terus maintain sado. Acane tu?

Rasa ramai kan dah tau apa fungsi vitamin e.. akak-akak yang amalkan vitamin e mesti dah expert kan..
Pada yang belum tahu, vitamin e adalah bersifat antioksida. Vitamin e dapat melindungi sel-sel badan dari kerosakan dan membantu penyembuhan segera.


So, apa kaitan dengan cara bersenam yang betul? Haaa ni yang saya nak cite ni.. abang sado (akak sado pon same jugak) kan selalu work out / exercise. Setiap kali abang / akak / adik buat senaman atau work out, otot-otot tubuh akan mengalami sedikit kecederaan atau koyakan. Jika kecederaan atau koyakan ini tidak dirawat atau proses penyembuhan tidak berlaku sempurna, lama kelamaan kecederaan ini ini akan menjadi serius dan jika ramai abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik masih berterusan bersenam tanpa memberikan masa untuk otot sembuh, anda berkemungkinan untuk mendapat muscle-wasting disease. Vitamin e diperlukan untuk membantu dalam proses penyembuhan koyakan ini. 

Kajian yang dijalankan oleh Georgia Regents University ke atas tikus makmal yang diberi makanan biasa (mengandungi vitamin e) dan yang tiada vitamin e, mendapati tikus yang tiada vitamin e tidak dapat meneruskan larian di treadmill dan sering berehat. Kajian microskopik juga menunjukkan terdapat koyakan pada membrane sel otot mereka.



So, abang-abang dan akak-akak yang suka bersenam, pastikan diet harian anda mengandungi vitamin e yang cukup. Jangan ingat bersenam yang betul hanya berkisar tentang selalu berlari, angkat berat dan aktiviti-aktiviti fizikal lain. Bersenam yang betul juga melibatkan memastikan tubuh kekal sihat dan elakkan daripada sebarang kecederaan serius.

Cara paling senang adalah dengan mengamalkan supplement Vitamin E dari Shaklee. Kenapa Shaklee? Sebab kandungan vitamin e nya yang optimum untuk bekalan harian dalam sebutir softgel dan mengandungi selenium yang dapat membantu penyerapan vitamin e.



Dapatkan vitamin e sekarang pada harga promosi.
promosi berakhir 30 jun 2015 ini.

Pengedar Shaklee Anda
Suhailah
whatsapp 0192882244
email n_su2008@ymail.com



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...