Monday 6 July 2015

10 FAQ Tentang Collagen Shaklee Yang Anda Perlu Tahu Jika Mahu Kelihatan Cantik Dan Awet Muda

Assalamualaikum.. Apa khabar? Entry kali ini saya nak cerita sedikit mengenai Collagen Shaklee yang amat disukai terutama para wanita. Sebab apa? Tentulah berkaitan dengan kecantikan.. hehehe.. Di sini saya senaraikan 10 FAQ tentang Collagen Shaklee supaya anda dapat kenal dengan Collagen Shaklee yang awesome ini.

10 FAQ tentang Collagen Shaklee
1. Apa kandungan utama Collagen Shaklee?
2. Apa specialnya Collagen Shaklee berbanding kolagen produk lain?
3. Macam mana rupa Collagen Shaklee dan apakah rasanya?
4. 1 kotak tahan berapa lama?
5. Macam mana aturan pengambilan Collagen Shaklee?
6. Berapa harga Collagen Shaklee?
7. Siapa yang sesuai amik Collagen Shaklee?
8. Boleh tak ambil bersama produk lain?
9. Ibu menyusu boleh amik Collagen Shaklee tak?
10. Macam mana nak beli Collagen Shaklee?

Jawapannya :
1. Apa kandungan utama Collagen Shaklee?


Collagen Shaklee mengandungi 7 bahan utaman iaitu :
a) Kolagen ikan dari sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain. Kolagen diambil dari sisik ikan merah disebabkan sifatnya yang tahan lasak kerana mengandungi elastin. Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. 
b) Ekstrak Kerang-kerangan - Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting untuk mensintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.
c) Lactobasilus Acidophilus - Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.
d) Ekstrak Pfaffia - Juga dikenali sebagai Ginseng Brazil. Gabungannya dengan ekstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata.
e) Ekstrak biji benih Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi dan Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas. 
f) Vitamin C - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. 
g) Vitamin B -Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.

2. 
Apa specialnya Collagen Shaklee berbanding kolagen produk lain?
Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale), kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan kira-kira 1,000 Dalton*, oleh itu, ia dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 
Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal).

kelebihan kolagen shaklee

3. Macam mana rupa Collagen Shaklee dan apakah rasanya? Collagen Shaklee berbentuk serbuk yang mudah larut.  Ia ada rasa macam ikan sedikit tapi jangan risau, rasa itu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. Jadi jangan takut untuk mencuba.

4. 1 kotak tahan berapa lama?
1 kotak mengandungi 15 sachet di mana setiap sachet mengandungi 15mg. Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sachet setiap hari. Jadi 1 kotak adalah untuk penggunaan selama 15hari. Namun, anda boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan) jika ingin berjimat.

5. 
Macam mana aturan pengambilan Collagen Shaklee?
Disarankan untuk mengambil 1 sachet sehari. 
Caranya : Untuk minumnya, anda hanya perlu bancuh 1 sachet Collagen Shaklee dengan apaapa minuman berperisa yang anda gemari. Tapi jangan pula campur dengan air teh ata kopi/nescafe ye. Sebabnya kandungan kafein yang tinggi dalam air tersebut merencatkan penyerapan sebarang nutrient dari supplement. 
Jika anda pengamal ESP atau mealshake, boleh juga dibancuh bersama ESP dan mealshake. Antara resepi yang boleh dicuba bersama collagen adalah: 
- jus twister tropicana + collagen
- Milo/Serbuk Coklat Cadbury +collagen
- any fruit juice + collagen
Waktunya : Disarankan agar minum pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. 

6. Berapa harga Collagen Shaklee?
Retail price RM298. Special price boleh contact saya :)
Jangan terkejut, kenapa ia mahal? Harga 
Collagen Shaklee berdasarkan sumber yang diperolehi untuk menghasilkan colalgen. Pastinya kerana kualiti yang dijaga untuk penghasilan collagen ini. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi. Jadi harga setanding dengan kualiti.

7. Siapa sesuai amik Collagen Shaklee?
Kolagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut:
a) Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, 
b) Penglihatan kabur, 
c) Gusi yang tidak sihat
d) Rambut kering dan bercabang di hujung
e) Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering
f) Garis halus pada leher
g) Kulit hilang keanjalan, lebih kering. Kelihatan tua daripada umur sebenar. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
h) Payudara dan punggung kelenturan
i) Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
j) Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan 



fungsi kolagen, kebaikan kolagen

8. 
Boleh tak ambil bersama produk lain?
Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam. 

9. 
Ibu menyusu boleh amik Collagen Shaklee tak? 
Kebanyakan kandungan 
Collagen Shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement Alfalfa, bermakna Collagen Shaklee juga inshaAllah tidak menjadi masalah. Collagen Shaklee juga dapat beri kesan milk booster kepada sesetengah ibu. Jika anda tidak pernah menggunakan Alfalfa, anda boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut2, jika tiada kesan kepada bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.

10. Macam mana nak beli Collagen Shaklee?
Anda boleh hubungi saya Ela di whatsapp 0192882244 untuk pembelian.

Dapatkan VITALEA secara PERCUMA sekarang! Klik SINI untuk tahu bagaimana.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...