Monday 13 October 2014

Kedai Makan Best di Johor Bahru & Melaka : Restoran Kegemaran Saya : Cabaran Hari 6

Sebenarnya saya jarang sangat makan di luar kecuali kalau travel. So tak banyak kedai makan best yang saya explore. Walaupun dah 6 tahun bermaustautin di Melaka, boleh kira dengan jari kedai-kedai makan yang saya pergi di Melaka ni. Setiap kali kalau nak pergi keluar makan, mesti pening nak pergi mana. Tanya member opis yang memang orang Melaka, kedai makan best kat Melaka, dia pun tak tau nak cadang mana (dia pun biasa pergi makan kat negeri orang, Muo la, KL la, Seremban la.. hahaha).
Tapi ada satu kedai makan best yang kami pernah pergi dan tempat yang memang kalau ada duit lebih kami anak beranak akan pergi iaitu Medan Ikan Bakar Muara Sg. Duyong.
Tempat ni memang antara kedai makan paling best kat Melaka.
Rasa sedap, & harga pun berbaloi. Much-much worth it berbanding Ikan Bakar Umbai.
Kalau anda memang tak pernah try tempat ni, & 1st time jalan-jalan cari makan di Melaka, kedai makan ni memang wajib pergi.
Even sedara saya dari Singapore pon suka singgah sini.


gambar amik dari http://tomatowithcheese.blogspot.com/2014/02/medan-ikan-bakar-muara-sg-duyong-melaka.html.
gambar sendiri takde. sebab last pergi lama dah.
nak tgk gambar makanannya, boleh cek blog di atas ye..


ni peta kalau dari arah tol Ayer Keroh.


yang ni dari FB diorang.

Untuk tempahan boleh hubungi 012-6362339 (En. Azmi)
KM4-5, Jalan Padang Temu, Permatang Pasir, 75460 Melaka.

Kalau di Johor, kedai makan best yang saya suka pergi adalah 
Restoran My Friend di Kempas.
gambar amik dari http://balqisnazid.blogspot.com/2010/06/my-friend-tom-yam-kempas-jb.html.
Yang ni pun saya takde gambar. Dah lama dah tak pergi. Kalau nak tengok gambar makanan boleh survey kat blog tu ye.
Harga dia pun berpatutan.
Saya biasa kalau makan order ikan steam / 3 rasa, puyuh goreng, tom yam & kailan ikan masin.. ni memang menu kegemaran saya.. puas hati la..



So kepada korang yang belum pernah try, sila la try.
Bagi saya berbaloi la..

hah, sebelum makan sedap-sedap, banyak kolesterol ni, jangan lupa makan
Bantu elakkan penyerapan berlebihan kolesterol & lemak jahat.
Nak tau lebih lanjut keistimewaan Phytocol-ST ni boleh baca sini.

Untuk sebarang pertanyaan,
boleh hubungi saya

(ID 930065)
Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com

kalau anda nak beli produk Shaklee terus dari Shaklee, boleh melalui applikasi eSell dari Shaklee.
Untuk order, sila klik ikon di bawah

Untuk tutorial bagaimana nak gunakan eSell, sila klik ikon di bawah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...