Saturday 25 March 2017

Tips Luka Bersalin Sembuh Cepat Supaya Tidak Terbuka Semula

Pernah tak anda bayangkan kalau luka jahitan bersalin terbuka semula? Ngeri kan? Saya pernah alaminya.. seksanya MasyaAllah.. Tuhan saja yang tahu.. Terus terang saya menangis semasa proses nak jahit semula. Oh ya masa tu saya bersalin normal. Kalau bersalin ceaser? Lagi la ngeri kan.. Macam mana nak elak luka jahitan terbuka? Dengan cara sembuhkan luka tersebut dengan cepat. Macam mana luka nak baik cepat?
Tips Luka Bersalin Sembuh Cepat Supaya Tidak Terbuka Semula

Biasanya kita akan dibekalkan oleh pihak hospital dengan ubat luka. Gunakan sahaja ubat luka tersebut. Jangan sapu minyak gamat atau minyak-minyak lain tanpa bertanya dengn doktor terlebih dahulu. Selain itu, jangan basuh dengan dettol kerana dikhuatiri akan menghakis benang jahitan dan menyebabkan luka terbuka. Yang penting, bersihkan luka dengan air biasa. Setiap kali lepas cuci, keringkan betul-betul dan letak ubat luka. Kalau dah habis boleh dapatkan di klinik berdekatan atau farmasi. Bila jahitan terbuka, rasa sakit akan berpanjangan dan lebih membahayakan jika berlaku jangkitan kuman, bengkak, bernanah ataupun keluar cecair yang berbau dari tempat jahitan.

CARA UNTUK LUKA JAHITAN BERSALIN CEPAT SEMBUH

Pada masa saya bersalin anak kedua, saya memang nekad nak taknak lagi alami pengalaman luka terbuka lagi. Jadi saya amalkan supplement Shaklee. Alhamdulillah luka baik cepat. Apa yang saya amalkan pada masa itu adalah saya banyak makan zinc. Tapi sekarang zinc Shaklee tiada lagi. Tapi jangan risau, ada 1 lagi supplement Shaklee yang super power yang dapat bantu luka bersalin baik dengan sangat cepat. Apa dia?

VIVIX


Vivix mengandungi ramuan botani yang terdiri daripada 4 bahan utama iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polyphenol.

Boleh <baca sini> untuk tau kenapa Vivix Istimewa?

Selain dapat menyembuhkan luka dengan cepat, bestnya Vivix ini ia dapat membantu beri tenaga pada badan. Ibu yang baru bersalin memang tersangat la penat dan letih. Ye la kan.. orang kate tulang dan urat banyak retak dan putus. Ditambah pulak terpaksa jaga si kecil yang kejap-kejap nak susu. Walaupun ada suami dan mungkin mak yang membantu, biasa lah kan ibu-ibu ni kalai boleh nak sendiri jaga anak. Ni tak termasuk kalau yang dah ada anak-anak lain. Tambah pulak anak-anak kecil-kecil lagi. Semua nak perhatian dari ibu mereka. Kalut wo.. memang kena jadi supermom.. Dengan Vivix insyaAllah boleh.

Bagaimana Vivix Boleh Bagi Badan Bertenaga?

Selain sifat antioksida nya yang tinggi, yang selalu diwar-warkan oleh pengedar Shaklee, Vivix juga bertindak membantu penghasilan mitokondria baru dalam sel. Apa ke benda mitokondria tu? Mitokondria ni ibarat gen set hehe iaitu penjana tenaga dalam sel. Bila semakin meningkat usia, penghasilan tenaga oleh mitokondria semakin berkurang. Bila tenaga berkurang, badan kita pun akan mudah letih. Jadi, nak tambah tenaga, kena la tambah gen setnya iaitu mitokondria.
Bila mitokondria bertambah, sel akan re-energize, tenaga akan bertambah. Bila tenaga bertambah, badan pun jadi lebih segar dan aktif, malah dapat bantu turunkan berat badan.
Betul ke ni? Macam ye ye je kan... Jangan tak tau, Shaklee ada landmark study tau. Maksudnya Shaklee ada menjalankan kajian dan disokong oleh data saintifik yang sahih. Bukan suka suki claim tanpa bukti. Ini lah bezanya supplement Shaklee.

Tips Luka Bersalin Sembuh Cepat Supaya Tidak Terbuka Semula

Vivix memang TERBAIK untuk ibu berpantang. Biasa ibu-ibu kalau dalam tengah berpantang, dek kerana sakit luka bersalin, badan letih, ditambah pulak kena berjaga siang malam, buat kita rasa serik nak bersalin lagi. InsyaAllah, Vivix dapat ibu-ibu akan berasa bertenaga dan seronok untuk bersalin lagi (ops). Tak percaya? Meh sini baca apa kata mereka yang sudah berpantang dengan Vivix.
Tips Luka Bersalin Sembuh Cepat Supaya Tidak Terbuka Semula






So, ibu-ibu yang tengah mengandung atau tengah tunggu hari tu, kalau anda rasa anda tak mampu nak tanggung seksa luka terbuka semula, atau nak luka cepat baik (sebab cuti bersalin pendek atau sebab kena jaga anak-anak yang lain), Vivix memang terbaik untuk anda. Percayalah, jahit kali kedua seksanya amatlah dahsyat. :'(

Say NO to JAHITAN TERBUKA SEMULA
Hubungi saya segera:
(ID 930065)
Whatsapp / Telegram : 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com
COD : 
1) Melaka - MITC, Tesco Cheng, Ayer Keroh Height, Batu Berendam
2) Pasir Gudang - Tmn Scientex, Tmn Mawar, Tmn Cendana, Tmn Kota Masai, Tmn Pasir Putih
Pos : Seluruh Malaysia

credit : nurulaziyana.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...