Thursday 16 January 2014

CoQHealth Plus Shaklee dan Kesuburan?

Tahukah anda, kekurangan tenaga adalah salah satu punca utama mengapa pasangan suami isteri susah untuk memiliki zuriat? Tenaga yang dimaksudkan di sini bukan sahaja tenaga atas katil ye..

CoQ10 dan Kesuburan Wanita?
Apakah kaitan tenaga dengan kesuburan wanita? Dikatakan peluang wanita untuk hamil semakin menurun selepas menginjak usia 30 tahun. Salah satu punca utama adalah menurunnya kualiti telur yang dihasilkan. Telur yang berkualiti adalah sangat penting bagi meningkatkan peluang untuk hamil. Ini adalah kerana telur yang berkualiti mengandungi kromosom yang normal. Telur dari wanita yang lebih tua adalah lebih cenderung untuk rosak atau menjadi tidak normal kromosomnya berbanding daripada telur dari wanita muda. Untuk menghasilkan telur yang berkualiti, sel badan memerlukan tenaga yang banyak. Semakin usia meningkat, tenaga yang dihasilkan dalam sel juga semakin berkurang. Di sinilah COQHEALTHPLUS yang kaya dengan COQ10 memainkan peranan. Sel memerlukan COQ10 untuk menghasilkan tenaga.
Itu cerita semasa penghasilan telur. Selepas berlakunya persenyawaan, lebih banyak tenaga yang diperlukan oleh embrio atau janin yang terbentuk untuk terus tumbuh membesar.

 

Bagaimana pula COQ10 menambahkan kesuburan untuk suami?


Dengan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok serta persekitaran yang banyak terdedah kepada pencemaran udara dan sebagainya, tahap kesuburan lelaki boleh terjejas. Sperma mudah rosak akibat radikal bebas seterusnya menjejaskan serta menurunkan kualiti sperma. Sperma yang berkualiti sangat penting, kerana sperma perlu berenang jauh untuk bertemu telur di dalam tiub fallopio. Sperma yang rosak, tidak mampu untuk berenang dengan baik seterusnya akan tewas sebelum dapat bertemu dengan telur yang sedang menanti untuk disenyawakan.

CoQ10 merupakan antioksidan yang penting bagi membantu untuk melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas yang boleh menjejaskan tahap mortiliti atau kebolehupayaan sperma untuk berenang dan bersenyawa dengan telur.
Selain itu, dikhuatiri juga, sperma yang rosak akan membawa kromosom yang tidak sempurna, seterusnya akan menjejaskan perkembangan janin yang terbentuk.
CoQ10 boleh membantu menguatkan sperma dan memberikan perlindungan yang diperlukan untuk menghindari kerosakan DNA. Selain itu, CoQ10 juga membekalkan tenaga kepada sperma untuk berenang, dengan itu peluang untuk hamil dapat ditingkatkan.



Kelebihan CoQ10 bukan sekadar itu sahaja, ia juga bagus sebagai energy booster. CoQ10 boleh meningkatkan stamina dan mengelakkan keletihan. Kajian menunjukkan pengambilan coq10 setiap hari boleh mengurangkan 90% simptom keletihan. Ini adalah kerana Coq10 berfungsi sebagai pengeluar tenaga dalam sel yang banyak berada dalam mithocondrian. Ia menghasilkan ATP iaitu molekul untuk menghasilkan tenaga. Ia banyak dijumpai di dalam organ yang banyak perlukan tenaga contohnya di jantung, hati ginjal dan pankreas.


p/s : COQ10 tidak perlu diambil jika anda juga mengambil kemoterapi untuk rawatan kanser, ubat-ubatan untuk mengawal tekanan darah tinggi.

*credit info to nurulaziyana.blogspot.com.

 Nak beli CoQHealth Plus Shaklee?


Boleh hubungi saya, Suhailah di: 
(ID 930065)


Whatsapp / WeChat: 019-2882244
Email: n_su2008@ymail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...